Ledelse, handlekraft, disruption

Det må ikke være gratis at være negativ…!

Forleden mødte jeg en CEO som jeg havde arbejdet for en del år tilbage. Og det var dette mantra han huskede: Det må ikke være gratis at være negativ.

Det er stadig relevant at tænke over i mange organisationer. Her er nogle forskellige vinkler:

  • Hvordan imødegår I brok? Hvilken modstand får man?
  • Hvor langt servicerer I negativitet ved altid at svare på brok og kommunikere igen og igen?
  • Hvor tydelige er I med hvad I vil se, når det gælder kultur og attitude?
  • Hvor tydelig er jeres feedback når folk så tager en anden kultur eller attitude?
  • Hvor meget guider I folk når de går skævt?
  • Hvor lang er jeres tålmodighed når I har korrigeret og givet feedback unden resultat?
  • Balancerer I modspillet til negativitet, så der stadig er åbent for indspil, konstruktiv kritik og bekymringer?
  • Skelner I mellem diskussion og holdning? Indspil og attitude? Dialog og kultur? Det er nemlig ikke den kritiske dialog der er problemet i sig selv – det er en negativ grundholdning, attitude og kultur som er giftig. Det er det som skal have et modspil…

…alt sammen så det ikke er en gratis fribillet at være negativ på sidelinien.

Mange ledere gør ikke så meget på den front – og derfor må mange leve med negative subkulturer. Hvad gør I?

Når det gælder kultur og medarbejdere får du det du fortjener!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (5 votes cast)
Det må ikke være gratis at være negativ...!, 4.0 out of 5 based on 5 ratings

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *