Ledelse, handlekraft, disruption

Hvorfor ender jeg ofte i Jysk?

“Pænt goddag og velkommen!” siger manden ved indgangen højt og venligt med smittende energi. Jeg siger tak, smiler tilbage og går ind i butikken.

Finder det jeg skal have. Et spørgsmål om prisen afklares lynhurtigt med et smil – og jeg takker og smiler tilbage.

Jeg betaler og manden ønsker mig en rigtig god dag (igen med top god energi, som om han mener det og ikke blot har læst det i personaleinstruksen) – jeg siger Tak i lige måde og smiler tilbage.

Det hele tog blot 4 minutter. På den tid fik jeg både handlet, men endnu vigtigere – de fik mig til at smile 3 gange. Det er næsten en gang i minuttet. Det er altså godt klaret!

Det er essensen af kundeservice! Du kan spare jeres næste kursus i kundeservice og blot tage en tur i Jysk i Gentofte.

Min handletur fortsætter i Hay. Der køber jeg en dyr køkkenrulle-holder. Damen ved kassen virker venlig, men på en meget træt måde, som også gør mig træt. Hun drømmer sig sikkert et andet sted hen – og det gør jeg som kunde også…

Derefter en tur i Netto, hvor pigen i kassen automatisk ønsker mig en god dag – helt uden energi og kontakt- bare mumler en instruks fra personalehåndbogen.

Pointen er at følelser smitter – det kaldes empati. Hvis du er psykopat eller næsehorn er det ligemeget. Men de fleste af os smittes hele tiden af følelser vi møder på vores vej.

Og pointen er at det ikke koster noget. Nogen gange følges pris og kvalitet ad – men ikke pris og service.

Jeg overvejer om jeg skal køre forbi Jysk igen på vejen hjem – bare for at slutte med lidt god energi 😉

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (4 votes cast)
Hvorfor ender jeg ofte i Jysk?, 5.0 out of 5 based on 4 ratings

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *