Disruption er en hurtig, potentielt livstruende ændring af forretningsvilkår. Men det kan også være en mulighed…
Vi er vant til innovative produkter – men det vi ser nu er meget voldsommere, fordi det er radikal innovation med nye forretningsmodeller som skyller ind over det ene marked efter det andet – og ingen vil gå fri. Derfor er det ikke længere noget digitaliserings-halløj vi kan parkere hos IT-chefen. Det er core business det handler om.
Jeg har mødet mange der ser disruption som en tsunami af kaos – Men der ER mønstre i virvaret! Og det er ikke noget man lammet skal vente på – der ER tiltag at gøre og måder at lægge en disruption-strategi på.
Sammen med Thomas Honoré har jeg skrevet en bog hvor vi fremlægger dette – og det gør vi også i foredrag.
Hvad kan man gøre? Jo, man kan lave workshops hvor man dykker ned i temaet. Man kan lave en disruption-strategi. Og man kan begyde at overveje den change proces man uvægerligt kommer til at tage sin organisation i gennem.
For at sætte det helt på spidsen og forklare hvorfor jeg har brugt min strategiske Accenture baggrund til at se på Disruption med ledelsesbriller – så mener jeg at man er nødt til at sige til sig selv “jeg kan ikke være leder i fremtiden, uden at forstå det her”. Smøj bukserne op og vad ud i det kolde vand!
Læs mere i dette link: http://newspublicator.dk/e10/parker/pm/08fd822deef35e0c/mc5053695/view/
Susanne Kongerslev siger:
25 april, 2016
Hvis du ikke er en del af damptromlen, er du en del af vejen.
Tune Hein siger:
24 maj, 2016
😉