Forleden foreslog jeg en leder at holde fredagsmøder, eller i det mindste at udsende en fredagsmail til virksomheden. Lederen gjorde det ikke, fordi han ikke rigtig vidste hvad han skulle fortælle. De fleste nyheder kom alligevel frem i dagligdagen.
Men ledelses-kommunikation er mere end nyhedsformidling. Det er en formidling af verden. Virksomhedens verden. Hvordan fortolker vi det, som sker hos os og omkring os? Det er altid interessant at få toppens bud herpå. Det kan være svært at se mønstrene eller helheden fra et hjørne af organisationen.
Eller sagt på en anden måde: fremtiden tilhører dem som kan forstå det komplekse og paradoksale – og formidle det enkelt.
Richardt Sonnichsen siger:
11 april, 2014
Jeg er meget enig, ikke alle ledere og måske mest de unge er ikke opmærksomme på hvor vigtigt dette er.
Susanne Kongerslev siger:
11 april, 2014
Kommunikation er en diciplin som bør være højt prioriteret blandt ledere – på alle niveauer. Som leder skal du være i stand til at drøfte betydningen og konsekvenserne af de informationer der dukker op, med dine medarbejdere. Og her må du som leder vise, hvem du er og hvad du står for. I “gamle dage” kunne du gemme dig bag højtlæsning af nyheder. Denne forskel giver udfordringer til os “gamle ledere”.