I weekenden var jeg til et dejligt bryllup. Ved middagen sad jeg ved siden af en kvinde der var receptionist i en stort dansk virksomhed. Og det var interessant – her er lidt af hvad hun sagde:
- Hvorfor bruger man så mange penge på elektroniske klimaundersøgelser, når ingen tør svare ærligt?
- Det er mærkeligt så lidt cheferne ved om driften ‘på gulvet’ og hvad der foregår i afdelingerne i dagligdagen
- Det ville være rart hvis de kunne huske mit navn, når jeg nu husker alle deres
- Det kan ikke være god kundeservice altid at lade telefonen gå på mobilsvar. I nogle afdelinger skal jeg stille om til 5-6 forskellige før jeg finder et levende menneske til kunden
- Hvad der er vores store projekter og kunder…? Det ved jeg ikke.
- Det er lidt mærkeligt at vi ikke har tillidsfolk og samarbejdsudvalg. Det troede jeg man skulle have. Vi har kun sikkerhedsrepræsentanter.
- Nogle af cheferne, forstår jeg ikke, at man kan lønne så højt for så lidt de er der
- Toplederne virker altid fulde af overskud, mens mellemlederne tit er lidt sure og pressede
- De taler meget om resultater og mål, men jeg vil sådan set bare give vores kunder en god modtagelse
- Der bliver lavet om hele tiden. Vi smiler lidt ad det. Når det sker så tit, tror jeg ikke det gør så stor forskel. Måske bliver folk lidt forvirrede.
…en stemme fra den virkelige verden… Overrasket? Kunne det være din virksomhed? Kan vi lære noget?
PS: her kan du læse min seneste klumme i Kina http://www.sj998.com/html/2014-08-22/441253.shtml