Jeg læste et interessant interview med den danske chef for hele Scandic Hotelkæden Frank Fiskers.
Særlig bed jeg mærke i 3 ting:
1. Han besøgte så mange af hotellerne som muligt, ligesom Easyjets grundlægger pålagde sig selv mindst 6 flyvninger om ugen. Ud blandt kunderne og frontline – og se hvordan produktet virker. Vær tæt på. Hav føling.
2. Scandic direktøren gav også direkte instant feedback. Hvis et billede hang skævt ville han skrive en mail herom. Det er en god ledelsesmæssig diskussion at tage: hvilket slogan er jeres: a) Gud er i detaljen, eller b) Djævlen er i detaljen. Er det fokus eller defokus? Godt eller skidt? Involvering eller manglende delegering? Interesse eller kontrol? Prøv det på jeres næste ledermøde.
3. Hans motto er legendarisk: “Kortsigtet er i formiddag. Langsigtet er i eftermiddag!” 🙂
Hvad kan I lære af Frank Fiskers…?