Søndag eftermiddag. Familien i Magasin for at købe julegaver. Sønnike sukkerkold efter fodboldtræning – og derfor helt på tværs. Ekspedienterne det samme – blot 10 år ældre og sandsynligvis efter bytur fremfor fodbold. Men så kommer hjælpen fra mest uventede hold. En storsmilende ung kvinde kommer os i møde – “Hej Ven – du ser træt ud. Kom lige med herhen, Hvad hedder du…” Min søn begynder at lyse op – langsomt som en solopgang. Og pludselig pusler hele 3 kvinder omkring ham og snart er junior i årets hidtil bedste humør – hvilket straks smitter af på resten af familien. Eftermiddagen reddet. Utrolig value!
Men hvem er disse magiske væsner som tryller en træt familie glad?De kunne være ekspedienter, men deres overskud adskiller dem (jeg husker pludselig hvordan det var at flyve engang og kommer til at savne Jan Carlsson). Til sidst må vi spørge – og de forklarer storsmilende, at de er et band der hedder Sukkerchock.
Og pointen? Det handler om service – ikke om stjerner. Det handler om overskud – ikke om kendis. Vi anede ikke hvem de var – så det kunne have været en Magasin ansat… og det er pointen. Det KUNNE ligeså godt have været…Butikker kan have ansatte som GØR en forskel. Folk kan trænes sådan. Man behøver ikke være popstjerne for at have overskud (i de fleste tilfælde er det sikkert modsat – en ansat burde have bedre vilkår for overskud end en popstjerne der har spillet 7 jobs på en uge og skrevet 2000 autografer). Og den service det er at redde eftermiddagens humør for en hel familie er utrolig meget værd. Kæmpe value, som betales tilbage fordi familien loyalt vil huske det i flere måneder. Så sæt din service op på Sukkerchock niveau!