Det virker som om Politiet og Lægerne slet ikke vil stoppe med at give os nye ledelsesperspektiver at skrive om. Nogen gange ligefrem morsomt. I morges kunne jeg i hvert tilfælde ikke lade være at smile…
Et modeord er customer centric – altså kundeorientering og organisationen bygget op omkring kunden. Med udgangspunkt i kunden. Det er jo vigtigt for enhver organisation og mange hospitaler kæmper ledelsesmæssigt en gæv kamp for at få patienten i centrum. Hvad de gode ledere er oppe imod blev illustreret i P4 nyhederne torsdag morgen:
Sundhedsplatformen (som er et meget vigtigt system, vi skulle have haft for 10 år siden) har selvfølgelig medført en lavere aktivitet og indtjening i indkøringsperioden.
Journalisten spørger formanden for RegionHs overlægeråd (som tilsyneladende er i mod alt hvad der kan sættes strøm til) hvilken betydning det vil have for patienterne og hun svarer næsten legendarisk “Vi vil få endnu ringere arbejdsvilkår!” ….. 😉 Det er da virkelig morsomt.
ps; freudian slip kaldes det når underbevistheden udtaler noget, som vi ellers rationelt godt ved at vi ikke bør sige…