+45 40 36 05 04

Kundeorientering eller ‘freudian slip’ af overlæge?

Det virker som om Politiet og Lægerne slet ikke vil stoppe med at give os nye ledelsesperspektiver at skrive om. Nogen gange ligefrem morsomt. I morges kunne jeg i hvert tilfælde ikke lade være at smile…

Et modeord er customer centric – altså kundeorientering og organisationen bygget op omkring kunden. Med udgangspunkt i kunden. Det er jo vigtigt for enhver organisation og mange hospitaler kæmper ledelsesmæssigt en gæv kamp for at få patienten i centrum. Hvad de gode ledere er oppe imod blev illustreret i P4 nyhederne torsdag morgen:

Sundhedsplatformen (som er et meget vigtigt system, vi skulle have haft for 10 år siden) har selvfølgelig medført en lavere aktivitet og indtjening i indkøringsperioden.

Journalisten spørger formanden for RegionHs overlægeråd (som tilsyneladende er i mod alt hvad der kan sættes strøm til) hvilken betydning det vil have for patienterne og hun svarer næsten legendarisk “Vi vil få endnu ringere arbejdsvilkår!” …..  😉 Det er da virkelig morsomt.

ps; freudian slip kaldes det når underbevistheden udtaler noget, som vi ellers rationelt godt ved at vi ikke bør sige…

 

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Book Foredrag og Inspiration idag

Tune Hein er en af Danmarks mest erfarne rådgivere i strategisk ledelse, disruption og forandring. Han er uddannet på DTU, CBS samt IMD og har selv 18 år bag sig som leder, direktør og iværksætter.

Book et foredrag