Først havde jeg kaldt dette indlæg for fremtidens forankring af strategi. Men det er ikke rigtigt – det bør være nutidens forankring vi taler om.
Forleden talte jeg med en mellemleder der havde taget en dag ud af en meget travl kalender, for at deltage i det årlige strategi-launch. Det havde foregået 8 stive timer, i en kold sal, på en hård stol. Det gode var at ingen faldt i søvn… men hvorfor på den måde? Og hvor effekt-fuldt er det lige?
Jeg vil udfordre din næste strategi-launch med følgende 7 dogmer:
- Uden powerpoint og dumme pap-figurer fra rekalmebureauet (autentisitet og intensitet er bedre)
- Med bevægelse
- IT understøttet (gamification, app e.l.)
- Skæve dialoger og overraskende vinkler
- Hjemme-opgave
- Fokus på eksekvering – især at understøtte den tværgående eksekvering (forskning viser at det altid er her eksekveringen halter)
- Placeret ind i dagligdagen