Jeg blogger også på Amino (iværksættersite) og her er et eksempel.
4 iværksættere har knoklet 2 år på at udvikle et AI-produkt. Det sidste år på fuldtid med sulteløn. De har forskellige profiler i teamet til udvikling, marketing, og business.
MEN alligevel har de ikke fået hul på markedet og er ved at løbe tør for penge.
Den korte forklaring er FORDI de mangler STRATEGI.
De har stamina, et fedt team, et godt produkt osv. – men de har ikke det rigetig ‘go to market’. De sigter på de forkerte kunder, med de forkerte midler.
Og de har en ‘gør-det-selv-tilgang’ som en anden hobby-snedker. I stedet for at netværke og outsource – og dermed rykke hurtigere og bedre.
Pointen er ikke at tale dem ned – tvært imod har jeg den største respekt for dem og deres kampvilje.
Pointen er at hvis man ikke har en skarp strategi, så spilder man sine kræfter, penge, tid… Dit ‘go to market’ er det allervigtigste i hele dit setup!
Hvis du vil læse andre blogindlæg på amino, klik her