I Mission Ledelse arbejdede jeg med en ledergruppe i Odense Brandvæsen som var meget ‘pæne’. Siden har jeg mødet mange af samme slags. Du kender det sikkert. Hver passer sit område i stedet for at komme op at skændes. Det er helt almindeligt – alt for almindeligt! Og her ligger et KÆMPE potentiale.
For hvad sker der hvis vi er for pæne og høflige? Så sker der for lidt. Så går det ud over ambition og handlekraft. Så kan vi ikke gøre de svære udfordrende ting, der virkeligt bringer butikken fremad.
Hvordan gør man så det? Svaret er at styrke relationen. Hvis du skruer op for relationen kan du skrue op for feedbacken! Og sandsynligvis få en masse ud af det. (du kan se hvordan i praksis via linket til højre – 27 min).
Mette Weber siger:
25 januar, 2011
Feedback er vigtigt og ja nogen er for konfliktsky og for pæne – andre er tilgengæld for meget gorilla og ovre på din banehalvdel uden at de har fået lov og uden empati og anerkendelse . Det er en kunst at give feed – back og kritik – Tak for inspiration jeg er klar til at skrive et blogindlæg om feedback