+45 40 36 05 04

Luksusfælden og talentløs service

En ting undrer mig igen og igen – og jeg tror mange ledere kan tænke lidt nærmere herover:

Hvorfor leverer  mange high-end brands en talentløs service – som så til gengæld er dyr? Det giver ingen mening når arrogancen følger prisen op. Eksempler:

Hvorfor er Transavias service i top mens SAS’s er… et sted mellem fraværende og sur?

Toyota får Audis service til at ligne kontoret for udrejse i DDR før muren faldt.

Frokost på restaurant Paustian eller Herman om vinteren – husk skitøjet! Macdonald’s har da altid varmet rummet op.

Prøv at bytte noget i Mulberry – det er et totalteater i arrogance, som er en polterabend værdigt. De vil stensikkert få dig til at føle dig som en tyv, før du ydmyget lusker ud – mens Netto bytter med et smil.

Det kan godt være at et produkt er så stærkt branded, at det sælger sig selv – men intet varer evigt. Arrogance dræber på sigt – nogen gange går det bare for langsomt.

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Book Foredrag og Inspiration idag

Tune Hein er en af Danmarks mest erfarne rådgivere i strategisk ledelse, disruption og forandring. Han er uddannet på DTU, CBS samt IMD og har selv 18 år bag sig som leder, direktør og iværksætter.

Book et foredrag