+45 40 36 05 04

Mission completed…ups

Direktionen spiller ud med missionen – ‘den bedste løsning for kunden’. Det lyder fint, men medarbejderne læner sig tilbage og klapper sig på maven. For det har vi allerede – alle er glade. Men de mest ambitiøse bliver såden lidt rastløse – sådan lidt ‘hvad skal vi så nu – agtige’….

Læs mere

Luksusfælden og talentløs service

En ting undrer mig igen og igen – og jeg tror mange ledere kan tænke lidt nærmere herover: Hvorfor leverer  mange high-end brands en talentløs service – som så til gengæld er dyr? Det giver ingen mening når arrogancen følger prisen op. Eksempler:…

Læs mere

Ledelse på distancen – skab handlekraft i teamet

Hvis noget af det centrale i ledelse er at skabe handlekraft i sit team – så bliver et afgørende spørgsmål for mange hvordan hulen man klarer det på distance… Når handlekraftig ledelse udøves sker det særligt igennem 2 processer – udvikling og mobilisering. På udviklingssiden bliver udfordringen at være tæt nok på….

Læs mere

Handlekraft – Hvorfor er det så tungt?

Den administrerende direktør kigger på mig over brillekanten og åbner for posen med frustrationer: ”Vi kan gennemføre meget imponerende ting med vores kunder, men her i huset kan selv den simpleste ændring være utrolig tung og tidskrævende at implementere. Vi har dygtige folk, men alligevel en overraskende lav handlekraft. Og det er meget svært at…

Læs mere

Venlighed = network

Da flyveren satte hjulene på banen i Dubai afsluttede min arabiske sidemand samtalen med at give mig sit visitkort og sige at jeg skulle ringe til ham hvis jeg fik nogen type problemer under besøget. Se det er venlighed. Det fik mig til at tænke på en analyse der viste, at vi danskere scorede os…

Læs mere

Genplacering er 4 ting…

Virksomheder tilpasser organisationen og siger farvel til både gode og dårlige medarbejdere. De mest samvittighedsfulde hjælper de opsagte videre med genplaceringsstøtte. Det er ofte en god ide dels for at hjælpe medarbejdere videre på en måde folk ofte lærer en hel del af – og dels fordi det er betydningsfuldt for resten af organisationen (skyldfølelse…

Læs mere